Forretningsidé
Travelize International AB utvikler og selger forretningssystem for reiselivsbransjen. Våre kunder skal - ved å benytte systemet - selge mer reiser og få en enklere og mer effektiv administrasjon. Systemet er helt web-basert, noe som gir en høy grad av fleksibilitet og tilgjengelighet.
Vi fokuserer alltid på lønnsomhetspotensialet og ikke på teknikken i seg selv. Riktig utnyttet gir Internett meget gode muligheter til effektivisering av oppgaver i reisebransjen.
Svensk produkt - internasjonalt marked
Travelize er utviklet i Sverige. Vi har i dag kunder i samtlige nordiske land. Travelize er tilgjengelig i flere språkversjoner, slik at én arrangør som opererer i flere land kan dele på f eks hotell-allotment og samtidig presentere reisene på ulike språk og med differensierte priser.
Vi fokuserer på kundens merverdi
Vi fokuserer fullstendig på funksjonaliteten, dvs å gjøre administrasjonen enkel, å selge mest mulig effektivt, å gjøre bestillingsprosessen og informasjon tilgjengelig etc. Vi utnytter Internett og programmeringsteknikk for å oppnå dette, men lar aldri teknikken være styrende for løsningene.
Ledelse
Ledelsen og eierne har lang erfaring fra reisebransjen. Det gir oss unike muligheter til å utvikle et system som er enkelt å bruke og samtidig tilstrekkelig fleksibelt til å kunne håndtere mer kompliserte reiseopplegg.
Travelize har i dag 8 medarbeidere, hvorav 6 jobber med utvikling og support av systemet på hovedkontoret i Göteborg.
Anders Johansson
VD og ansvarlig for systemarkitektur og all teknisk utvikling. Anders har tidligere vært management-konsulent hos Accenture, hvor han jobbet med forretningsutvikling og prosesser. Anders har også vært ansvarlig for STS Education med virksomhet i over 20 land.
Stabil økonomi garanterer kontinuitet i utvikling, support og drift
Travelize er fullstendig egenfinansiert og eies i dag av nøkkelpersoner i selskapet. Selskapet har ingen lån, er lønnsomt og er ikke avhengig av noen enkeltkunde - noe som garanterer kontinuitet i utvikling, support og drift.
